zondag 1 juni 2014

Driehoekige hangmatjes

Het was al enkele weken aan het kriebelen om nog eens achter mijn naaimachine te kunnen zitten en hangmatjes te maken maar helaas stonden er altijd al dingen gepland om te doen. Maar vandaag was het zover, een lekker luie zondag op het programma! Joepie!

Maar het begon niet goed... het naaimachientje van dochterlief waar ik altijd de matjes mee stikte gaf geen kik! Een tijd geleden had ik net hetzelfde voor met mijn eigen naaimachine, vandaar dat ik dan maar die van de dochter gebruikte. Ik heb mijn eigen machine terug van onder het stof gehaald en die begon deze keer gezwind te stikken... Ik begrijp er niks van maar tot daar, zolang ik maar kan stikken ben ik blij ;)

In mijn collectie hangmatjes ontbraken nog wat driehoekige hangmatjes die ideaal zijn om de hoeken van de kooi wat op te fleuren. Ik heb wel plateaus voor in de kooi maar die zijn dus niet ideaal. Als ik er bodembedekking op doe dan ligt er meer naast de kooi dan op het plateau. En als ik er geen bodembedekking op die dan lopen de ratjes door hun urine (want ze plassen op de plateaus) en dat vind ik nu ook niet meteen een frisse bedoening. Dus geen plateaus meer maar wel hoekhangmatjes!

Ik had nog een restje van de appelstof over waarmee ik al een volledige set matjes had gemaakt en daar kon ik met gemak nog een grote en kleine driehoek uitkrijgen :)


Ik heb ze meteen in de kooi gehangen en ondertussen zijn ze goedgekeurd door de mannen :) Niet dat je dat op de foto kan zien want zodra de deurtjes op staan komen ze kijken of er iets lekkers te krijgen valt of of ze niet kunnen ontsnappen om een beetje boven op de kooi te gaan rond crossen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten