dinsdag 10 juni 2014

Een dagje vrij.

Vandaag is er op de school waar ik werk een extra vrije dag. Voor manlief was het weer werken geblazen en ook de kindjes moesten naar school vandaag waardoor ik het hele huis voor mij alleen heb. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer dat laatst nog eens zo geweest is! Ik besloot er van te profiteren en er een dagje me-time van te maken :) De huishoudelijke klussen lopen toch niet weg (helaas ;) ).

Onlangs heb ik besloten om onze ratjes de kooi waar ze inzitten volledig ter hun beschikking te geven inplaats van enkel het bovenste deel. Maar dan moet dat onderste deel natuurlijk ook ingericht worden met oa hangmatjes. En dan is mijn voorraadje matjes toch snel een pak kleiner. Uiteraard ben ik dus aan het naaien geslagen. Met een leuk muziekje op de achtergrond en het geluid van de tikkende regen op het afdak begon ik eraan.

Eerst beslissen welke modellen er gemaakt zullen worden en dan knippen maar:


En nadat alles geknipt is kan er gestikt worden! Het ging vandaag zo zalig vlot! Ik ben er echt helemaal zen van! Geen problemen met de machine, geen domme fouten gemaakt,... Ik ben zelfs echt trots op het resultaat! De hoekjes van het bunkbed bv heel mooi kunnen afwerken


Bij de kubus had ik de vorige keren soms het probleem dat er ergens een stukje naad niet goed meegestikt was en er dus een opening was. Dit keer heb ik er extra op gelet en mijn naald naar links gezet om te stikken en jawel, een perfecte kubus dit keer! :) Heel tevreden over mijn nieuwste set!


Ik vind het een ongelooflijk leuk stofje, ik word echt vrolijk als ik er naar kijk! De fleece, daar ben ik minder blij mee, die rok enorm uit. Maar ik vind de kleuren wel heel mooi bij elkaar passen.

Vandaag kwam mijn lang verwachte post vanuit Hong Kong ook aan! Via Etsy had ik daar enkele stickerbladen besteld. Ze hebben daar zoveel moois qua stickers, sticky notes en washi tape dat je er echt keuzestress van krijgt! Maar ik heb toch een keuze kunnen (en moeten) maken.


De appeltjes en de 2 stickertjes ernaast heb ik er gratis bijgekregen. Leuk hé!

Ik ben nog altijd bezig met het Filofaxen ook. Hier nog eens een voorbeeldje van enkele pagina's:



Zo, dat was het voor vandaag! Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten