zondag 15 juni 2014

Vanalles

Vandaag kan ik weer genieten van een lekkere, luie zondag :)  Dit keer ben ik niet achter mijn naaimachine gaan zitten maar ben ik nog eens in de weer geweest met papier.

Gisteren ontving ik een groot pakket van een hele lieve dame. Ze had me gezegd dat ze me een album voor scrapbookpagina's zou opsturen omdat zij die niet gebruikt en dat ze er nog wat leuks zou bijstoppen. Wel, het was precies Sinterklaas toen ik het pakket open deed! Er blééf maar leuks uitkomen! Lint in alle maten en kleuren, washi tape, stickertjes, papier, pennen, ... Echt superleuk!

Bij het zien van de kleine velletjes papier had ik meteen een idee wat ik ermee zou doen... kleine zakjes maken waar je een centje of iets leuks in kan steken om iemand cadeau te doen.


Ik ben via het Filofaxen ook weer op een nieuwe hobby uitgekomen. Weer ééntje die in het verlengde ligt van wat ik al doe en eigenlijk iets wat ik vroeger ook heel graag deed namelijk 'snailmailen'.
Eigenlijk is snailmailen dus gewoon het ouderwetse brieven schrijven, vandaar 'snail' mail, het gaat immers een stuk trager dan een mailtje sturen. Mààr, het is niet zomaar brieven schrijven. Neenee, het is de bedoeling dat je creatief bent met je briefpapier, enveloppe en dat je je 'pennevriend(in) ook leuke dingetjes opstuurt bij je brief. Zelf gemaakt of zelf gekocht, als het maar leuk is voor de andere.
Zo kwam ik dus op het idee van de zakjes. Je enveloppe openen en daarin nog dingen vinden die je mag openen of uitpakken lijkt me wel leuk :)

In het pakket zaten ook 2 gewone, bruine tags. Ideaal, net wat ik eigenlijk nodig had! Ik wilde immers een tag als malletje om er zelf te kunnen maken. Ik ben aan de slag gegaan en heb een hele lading tags getekend en geknipt.


De bruine tags moeten nog bewerkt worden met stempels of figuurtjes of ... Die zien jullie wel nog eens passeren ;) Maar ook op de bloemetjes tags kan er gerust nog een tekstje of vlindertje ofzo komen.

Leuk briefpapier heb ik momenteel niet liggen dus heb ik er zelf gemaakt. Mijn doos stempels uit de kast gehaald en dit is het resultaat:


Ik heb de figuurtjes wel nog ingekleurd zodat het een beetje fleuriger is.

Ik sta al te popelen om met het snailmailen te beginnen en nieuwe mensen te leren kennen! En natuurlijk om creatief te kunnen zijn en leuke dingetjes voor hen te maken en te zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten