vrijdag 9 januari 2015

Nieuw jaar, nieuwe dingen!

Het nieuwe jaar is nog maar gestart maar er staat al heel wat verandering en vernieuwing op het programma in ons gezin. Gelukkig allemaal positieve dingen en sommige zijn kleine dingen maar ook die kunnen een mens echt blij maken hé!

Mijn eerste nieuwe ding voor dit jaar: werken met vinyl. Vinyl is een soort stickerfolie die ze gebruiken om reclame op autoruiten te zetten of dingen als 'X rijdt mee'. Maar de creatieve zielen onder ons gebruiken die vinyl ook voor tal van andere dingen. Van brooddozen, fotokaders, borden, bekers, ... tot figuurtjes voor op je teennagels ;) Als je even googled op vinyl cameo (bij afbeeldingen) dan kan je meteen tal van projecten zien.

Een tijdje geleden bestelde ik samen met een vriendin vinyl en zondag ga ik die ophalen. Omdat mijn Silhouette Cameo 2 komende week zal geleverd worden, ging ik deze morgen eens snuffelen in de Action naar 'pimpbare' spullen. Het leverde minder op dan verwacht maar geen nood, ook de brooddozen in de kast kunnen nog dienen als extra spullen ;)
Dit was de buit:


Het t-shirt is om met flockfolie te bewerken, de rest met vinyl.

Het tweede nieuwe waar ik het jaar mee ga starten is met de Silhouette Cameo 2. Een snijmachine die vergelijkbaar is als met de Scan N Cut die ik had. Ze kan iets minder dan de Scan N Cut maar ze kan wel alles wat ik ermee wil kunnen + ze zou veel gebruiksvriendelijker zijn.
Vooral dat laatste was heel belangrijk want met de andere machine had ik nogal wat frustraties omdat je echt wel uitleg moet krijgen van iemand om ermee overweg te kunnen. En aangezien niet veel mensen die machine hebben was het ook niet evident om uitleg te krijgen als je die nodig had.
Bij de Cameo zal dat een stuk makkelijker zijn want er zijn wel heel wat mensen die deze bezitten en antwoord kunnen geven op vragen. Ik popel al om ermee aan de slag te gaan!

1 opmerking: