zaterdag 5 juli 2014

Vakantiesnailmail

Deze namiddag heb ik mijn ideetjes voor de vakantiesnailmail zitten uitwerken. Op de snailmail Facebookgroepen houden ze een 'vakantiesnail'. Als je je naam opgeeft dan krijg je de naam en adres van de persoon naar wie je je snailmail moet sturen. Het mag gaan over de reis die je nu maakt, een reis die je hebt gemaakt of een reis waar je van droomt om te maken. Gezellig in je achtertuin je vakantie doorbrengen kan evengoed het onderwerp zijn, zolang de ander maar een snail krijg die jouw vakantie 'uitademt'.

Jaren geleden ben ik op vakantie geweest in Italië en die reis heb ik als onderwerp gekozen. Ik had nog wel andere ideeën qua landen maar je moet natuurlijk ook genoeg spullen en ideetjes hebben om uit te werken.
Italië dus! In de kringloopwinkel vond ik een boek over Italië met massa's mooie foto's en lekkere recepten in. Hier thuis heb ik het boek uit elkaar gehaald en zo kon ik makkelijk de foto's en recepten eruit knippen.

Ik maakte envelopjes met de foto's die een vol blad vulden en stak in de ene envelop allerlei foto's van typisch Italiaanse dingen, in de andere stak ik Italiaanse (zelfgemaakte) vlaggetjes en stickers van pizza.
Verder nog 2 recepten van eten en 1 over hoe je expresso of cappucino kan maken. Bij elkaar gehouden door een sterretjespaperclip van Ikea.
Daarbij dan nog enkele labeltjes en natuurlijk een brief over de vakantie in Italië.


Ik hoop dat de ontvangers de snail leuk zullen vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten