donderdag 17 juli 2014

Themasnails: paars en geel.

Al mijn post was de deur uit, alle snails waren gemaakt maar ik had nog zin om te knutselen! Geen probleem zei Emilie, dan stuur je mij toch gewoon een snail! Ze stelde een kleur voor als thema en dat vond ik wel een leuk idee, daar kan je veel kanten mee op. Ik zou voor Emilie een snail in paarse kleurtinten maken, zij voor mij eentje in geel.

Ik heb mij echt geamuseerd bij het maken van die snail! Ik heb er mijn haakgerief weer voor boven gehaald, ik ben voor het eerst aan de slag gegaan met vilt, heb met verf gewerkt,... kortweg, ik heb alle registers open getrokken om een zo gevarieerd mogelijke snail te kunnen sturen. Dit is het geworden:


 Een viooltje in vilt, tags met poëzieplaatjes van vogels erop, het silouette van een kat in washitape, een gehaakte slak, een loombandje, knoopjes, kant, envelopjes, hartjesconfetti, kaartjes met muisjes erop en een bloem 'geschilderd' met vingerafdrukken. O ja en naamletters (waarvan ik pas vandaag opmerkte dat het Emilie is en niet Emelie ).

Deze prachtige snail kreeg ik vandaag van Emilie:


Geel vilt (waar ik heel blij mee ben want dat ontbrak nog in mijn viltvoorraad), geel papier, een sleutelhanger, een paar magneetjes, enkele kaartjes, thee, washitape en garen om vilt mee te naaien.

Maar er staan nog meer knutselplannen op touw tussen mij en Emilie :) Zij is al een ervarener snailmailster die ook Round Robin notebooks verstuurd en dat sprak mij ook aan toen ik daar de uitleg over hoorde. Dus om eens te proberen hoe het bevalt gaan wij elkaar een Round Robin notebook toesturen.
In mijn eigen schrift moet ik nu eerst 6 opgeslagen (A4) pagina's vullen waarin ik mezelf voorstel. Daar ben je dus wel even zoet mee :) Ik ben al de hele dag in de weer ermee, heerlijk!

Ook postcrossing staat op de agenda. Wat dat nu weer is vertel ik later, eerst moet ik aan postkaarten zien te geraken. Daarvoor moet ik dus eerst in een toeristische stad geraken want hier in het dorp en omliggende dorpen zijn er geen postkaarten te vinden helaas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten