donderdag 20 maart 2014

Nieuwe hobby!

Het was hier stil. Niet dat ik geen plannen had om creatief bezig te zijn hoor, alleen besliste mijn lichaam daar anders over. Vorige zaterdag was ik heel de dag druk bezig geweest met het huishouden zodat ik dan zondag lekker kon genieten van een dagje doen waar ik zin in had. Maar zaterdagavond voelde ik me niet zo best en zondag ook niet waardoor er heel weinig uit mijn handen is gekomen. Niks om te tonen op de blog dus :(

Mààr... vandaag heb ik dus heel wat te vertellen!
Iemand van op het rattenforum vestigde mijn aandacht op een hobby die wat in het verlengde van scrapbooking ligt, namelijk Filofaxen. Ik hoor jullie al denken  'wat is dat voor iets?!'  Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord. Filofax is blijkbaar een merk van agenda's. Geen gewone simpele, goedkope dingen maar agenda's in verschillende formaten, met ringen binnen in zodat je de inhoud kan wijzigen naar believen.
En wat doen Filofaxers met hun agenda: pimpen! Ze maken tussenschotjes met leuke papiertjes om hun agenda onder te verdelen, washi tape om de dagen van elkaar te scheiden of om dingen extra in de verf te zetten, schrijven met gekleurde pennen, stickertjes, stempels, ... gebruiken om de boel op te fleuren.
Omdat ik eigenlijk net nood begon te hebben aan een agenda de laatste tijd sprak me dit meteen aan. Vooral ook omdat ik er mijn scrapbookgerief voor kan gebruiken. Want voor een nieuwe hobby waar ik weer een hoop spullen voor nodig heb, heb ik hier gewoon geen plaats meer.

Ik heb mij op Facebook lid gemaakt van een Filofaxgroep om info te vinden. Mijn eerste idee om een kleine agenda voor in mijn handtas te gebruiken leek niet ideaal. Als je wil pimpen moet je natuurlijk ook nog een beetje plaats hebben daarvoor. En aangezien ik geen grote handtassen heb, was het of een kleine agenda of grotere handtassen kopen of iets anders bedenken. Het is iets anders geworden.

Ik heb een A5 Filofax agenda gekocht met de bedoeling daar een herinneringsboek van te maken. Er zullen ook wel afspraken in komen te staan maar ook dingen die met die dag te maken hadden. Een leuke herinnering voor mezelf en misschien ook wel voor mijn kinderen later als ik er op een dag niet meer ben?
En anders ben ik ook gewoon lekker bezig met iets wat ik leuk vind hé :)
Dit is mijn eerste Filofax geworden:


Omdat ik eerst eens wil uitproberen of deze nieuwe hobby me echt ligt, heb ik voor een outlet Filofax gekozen. Ik vind hem wel mooi maar ik zou volgend jaar wel graag ééntje met een hip kleurtje willen ;)

Natuurlijk ben ik ook het Kruidvat en de Action eens onveilig gaan maken op zoek naar washi tape en stickers enzo. Dit was de buit. Ik was eigenlijk een beetje ontgoocheld over de beperkte keuze maar geen nood, ik ken nog winkels die ik eens kan bezoeken ;)


In het Kruidvat vond ik een nog een leuke agenda voor een prikje die net past in mijn handtas én waar zelfs ook wel nog wat plaats is om te pimpen! Al zal het wel bescheiden moeten blijven. Zo heb ik een stempelsetje besteld waar er oa een stempeltje met een kies en een stethoscoop inzitten, dat vind ik nog wel leuk om te gebruiken in een gewone agenda.


En op de Facebookpagina schreef ik me ook in bij een groepje dat werkt aan Project 14. Dat is iets à la Project Life. Bij Project 14 krijgen we elke maand een ideetje aangeboden om rond te werken in een schrift dat je speciaal daarvoor hebt. Je kan je daarin creatief uitleven en de opdrachten gaan eigenlijk wel over jezelf en je leven, best persoonlijk dus. Maar dat vind ik juist leuk om te zien hoe ik als persoon evolueer in de tijd.

Zo, ik zal nu maar stoppen met vertellen want het is al een hele boterham *bloos* Maar je ziet, we blijven bezig en hopelijk kan ik binnenkort weer iets laten zien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten