zondag 16 februari 2014

Mijn eerste hangmattenset.

Deze middag kroop ik weer achter mijn naaimachine om de geknipte stofjes die op me te lagen wachten om te toveren tot een geheel. Ik begon met het afwerken van een dubbeldekker hangmat. Die zijn erg in trek bij onze ratjes.


Daarna waagde ik mij voor de eerste keer aan een 'kasteelhuisje'. De bodem van het huisje werd er naadloos ingezet, een nieuwe techniek voor mij die wel vlot lukte. Het 'keergat' moest ik met de hand dichtnaaien door middel van een 'blinde steek'. Dat lukte ook, al is er nog marge voor verbetering ;)
Het kasteelhuisje is goed gelukt en ik vind het een heel tof model van hangmat. Ik ben benieuwd wat onze ratjes ervan zullen vinden!


Na het kasteelhuisje was het de beurt aan een gewoon rechthoekig hangmatje en daarna aan een kubus.
De kubus is één van mijn lievelingshuisjes om te maken tot nu toe, zo snel en makkelijk te maken en een leuk resultaat!


En daarmee was mijn eerste volledige hangmattenset klaar! :) Inplaats van de kooi vol te hangen met hangmatjes van allerlei verschillende kleuren (wat ook zijn charmes heeft) zal het nu mooi één geheel vormen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten