zondag 3 juni 2012

Een rok probeerseltje

Hier zag ik het idee om van een hemd een rokje te maken. Dat leek me leuk om eens te proberen, makkelijker kan het niet meer denk ik :) Dus even in manlief zijn kast gerommeld en een hemd gevonden dat als proefhemd kon dienen.


Dit is het resultaat. Niet echt geschikt voor mijn dochter om mee buiten te komen, het lijkt precies een beetje op een boxershort ;) Maar het was een goede oefening. De bovenkant is niet helemaal zoals het moet maar mijn naaimachientje had het al moeilijk om door de naden van het hemd te stikken als deze enkel waren, laat staan als ik ze boven elkaar had gelegd. Omdat het rokje toch niet gedragen zal worden heb ik het zo gelaten.
Nu moet ik maar eens op zoek gaan naar iemand die een hemd in fleurige kleurtjes kan missen om een draagbaar rokje van te maken :)

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het niet echt een boxeshortrokje maar meer een internaatsrokje of zo :-) Best wel leuk maar het stofje is misschien wat te volwassen ook voor je speelse meid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heel leuk!! Goed gelukt hoor!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor!! Hier jammer genoeg geen fleurig hemd over om op te oefenen ;-) Dank je voor je berichtje!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen