zondag 30 november 2014

Chocoladetaart

De voorbije weken heb ik Pinterest meerdere keren bekeken op zoek naar leuke dingen om te maken. Al zoekende kwam ik natuurlijk ook heel leuke naaiprojectjes tegen en bij een paar daarvan begon het toch meteen te kriebelen om aan de slag te gaan. Aangezien dit weekend één van de laatste rustige weekends zou zijn voor de Sinterklaas-, verjaardagen- en eindejaarsdrukte begint, besloot ik er een naaiweekendje van te maken. Tijdens de week had ik al eens gecheckt of ik geschikte stof had liggen en ging ik na wat ik nog nodig had behalve stof. Zaterdagnamiddag was het eindelijk zover en kon ik aan de slag!  Het vlotte goed maar op een gegeven moment wilde mijn naaimachine niet meer mee :(
Een paar keer goed gevloekt, een pauze genomen om daarna nog eens verschillende pogingen te doen maar nee, 't was over and out... De laatste keer dat ik hangmatjes had gemaakt voor de ratjes had ik ook al ondervonden dat er iets schorde maar toen viel het nog mee en kon ik nog naaien maar nu dus niet meer. Dat wordt dus deze week mijn oude (meer dan 20 jarige) machine laten herstellen of een nieuwe kopen... Helaas dus geen naaiprojectje om te showen vandaag :(

Maar we zijn dan maar creatief geweest in de keuken vandaag :) Dochterlief wilde graag een chocoladetaart bakken. Aangezien papa een namiddag voetbalkijken had gepland, Anderlecht - Club Brugge, de match der matchen ;) , bood ik aan om samen met dochterlief te bakken. Ik bak eigenlijk echt niet graag maar vandaag had ik er nu wel eens zin in om te helpen. Het was een makkelijk recept en snel klaar dus ik kon niet klagen. Het resultaat mag er zijn, we konden deze namiddag genieten van een lekker stukje taart!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten