dinsdag 31 december 2013

Op de laatste dag van het jaar...

kroop ik nog een laatste keer achter mijn naaimachine. Ja, je raadt het vast al, om nog meer hangmatjes te maken. Het is een feit dat mensen die ratjes hebben, niet alleen het 'rattenvirus' te pakken krijgen maar ook het 'hangmattenvirus'. Ik vrees dat ik ernstig besmet ben geraakt door dit laatste ;)

Wat heb ik vandaag van onder mijn naaimachine getoverd... eerst nog een gewone buis zoals ik vorige keer gemaakt had. Die valt blijkbaar erg in de smaak bij de ratjes en dat is zooo snel gemaakt dat ik daarmee begonnen ben om in form te geraken.

Daarna vond ik het tijd voor eens een nieuw soort hangmatje, het moeten niet allemaal dubbeldekkers en bunkbedden zijn in de kooi. Ik koos voor een 'inkruiper met ronde opening'.
Het was eigenlijk heel makkelijk en leuk om te maken. Ik had wel iets fout begrepen in de tutorial waardoor ik een zijde weer heb moeten losmaken en opnieuw doen. Maar al doende leert men hé ;)
Dit is het resultaat:


Ik ben erg tevreden over het matje behalve over het stiksel rond de opening. Dat moest dichtbij de boord maar mijn stof verschoof erg makkelijk onder de voet waardoor het stiksel niet bepaald gelijk loopt...


Hopelijk zal oefening daar de volgende keren ook kunst baren en is het de volgende keer mooier afgewerkt.
Maar al bij al ben ik wel tevreden :)

Dan rest mij nog enkel jullie allemaal een heel fijne oudejaarsavond te wensen en een fantastisch 2014!!!

Tot volgend jaar! :)


1 opmerking: