donderdag 26 december 2013

Een namiddag achter de naaimachine.

Onverwachts had ik een vrije namiddag en ik besloot dat ik maar beter nog wat kon verder werken aan de voorraad hangmatjes voor de ratjes. Over enkele maanden komen er nog 2 ratten ukjes bij en ik wil niet zonder hangmatjes vallen in het geval hun zindelijkheid nog niet top is ;)

Vol goede moed besloot ik eerst nog eens een bunkbed te maken. Lekker makkelijk, 2 vierkanten stikken en die dan met de hoekjes aan elkaar vastmaken. Mijn naaimachine werkte heerlijk mee vandaag (of word ik er beter in?) en ik was dit keer héél tevreden over de afwerking van de hoekjes. Tot ik de 2de hoek aan het vaststikken was... Toen besefte ik dat ik mijn 2 vierkanten met de verkeerde zijde aan elkaar aan het stikken was. Even binnensmonds gevloekt over deze domme fout want de hoeken weer losmaken was niet echt een optie. Ik had namelijk over het stiksel van de vierkanten zelf gestikt. Dus heb ik gewoon verder gedaan. De ratjes zullen dus eens op een katoenen dekentje moeten liggen inplaats van op eentje van fleece.
Ondanks dat de fleece dus langs binnen zou moeten zitten inplaats, ben ik héél tevreden over dit hangmatje.


Daarna ben ik nog eens door de hangmattentutorials gaan snuffelen want ik wilde wel eens iets anders maken dan enkel vierkante matjes, bunkbedjes en dubbeldekkers.  Ik koos voor een 'doorkruiper'.
De doorkruiper was makkelijk om te maken en dit keer lagen alle zijden van de hangmat zoals ze hoorden!


En als laatste besloot ik om een 'buis' te maken. Een leuk projectje dat heel snel klaar was.


Een 'inkruiper' hangmat maken staat al even op mijn lijstje maar daarvoor heb ik een lang stuk stof nodig en helaas zijn mijn stoflappen van de Action daar te kort voor. Maar niet getreurd, zo had ik natuurlijk wel een reden om eens ergens stof te bestellen ;)  Het was moeilijk kiezen tussen al die leuke prints en kleurtjes maar ik heb toch de knoop kunnen doorhakken en wacht nu vol spanning tot de stofjes aankomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten