zondag 15 september 2013

Nog eens een naaiprojectje.

Over een aantal weken hebben we er een aantal nieuwe huisdiertjes bij, namelijk kleurmuizen.
Dit zijn actieve, speelse en nieuwsgierige diertjes die ervan houden om vanalles te ondekken in hun kooi.
Ze kruipen en slapen ook graag in allerlei huisjes en hangmatjes. Aangezien die hangmatjes van stof zijn en regelmatig ververst moeten worden, zag ik daarin een ideaal naaiprojectje om uit te voeren met mijn dochter. Op het muizenforum vond ik een aantal eenvoudige tutorials om leuke hangmatjes te maken en dus haalden we dochterlief haar naaimachine uit de kast. De lappen stof uitknippen deed ik zelf.
Het vast spelden deed de jongedame zelf:


Ook het aan elkaar stikken werd vlot door dochterlief gedaan. Zie hier het resultaat:
Een dubbeldekker hangmatje:

Normaal moedt de opening met de hand worden dichtgenaaid maar dat zag ik niet zitten en dus hebben we het gewoon snel met de naaimachine gedaan. De muisjes zullen wel niet wakker liggen van de niet perfecte afwerking ;)

Een gewoon hangmatje:


Om de matjes op te hangen worden er klemmetjes op de hoeken geplaatst en dan met kettingetjes eraan omhoog gehangen.

1 opmerking:

  1. aha, dus zo toch eens een excuus om je naaimachine boven te halen! Er volgen er vast nog, dat weet ik bijna zeker!

    BeantwoordenVerwijderen