donderdag 19 september 2013

Kaartjes maken op school.

In de school waar ik werk zijn er de vrijdagnamiddag altijd 'ateliers'. Dit houdt in dat alle juffen een activeiteit voorzien die kan gaan van toneel, dansen, muziek, in de tuin werken, op exploratie gaan in de natuur, knutselen, koken, ... Alles kan en mag, zolang de kinderen er maar iets uit leren. De kinderen mogen elke week zelf kiezen bij welke groep ze willen aansluiten.

Ik moet dus ook een activiteit voorzien en deze maand heb ik voor kaartjes maken gekozen. Ik werk 2 weken lang met hetzelfde groepje kinderen dit keer. Vorige week mochten ze helemaal vrij kaartjes maken. Er zaten echt leuke creaties tussen! Deze week wil ik hen een eenvoudig scrapkaartje laten maken.

Ik heb op internet leuke prentjes opgezocht die ze kunnen inkleuren en bij de Action een blok leuk designpapier en wat plakparels gehaald. Daar heb ik zelf een voorbeeld mee gemaakt zodat ze kunnen zien wat de bedoeling is.


Ben al benieuwd naar de eigen creaties van de kinderen morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten