zondag 26 oktober 2014

Creatief dagje

Vandaag was het een creatief dagje :) Deze voormiddag heb ik de herfstsnailmail afgewerkt. Ik ben heel tevreden over het resultaat, dat ik jullie nog te goed hou!

Deze namiddag kwam schoonmama langs om samen wat kaartjes te maken en ondertussen verder te experimenteren met de Scan 'n cut machine. Het was een vruchtbare namiddag.

Het eerste kaartje dat ik gemaakt heb is een heel eenvoudig maar ik vond het wel heel lief, ideaal voor als er één van de kleine nichtjes jarig is :)


Daarna ging ik aan de slag met de Scan en cut. Eerst eens een mannenkaart gemaakt met de Happy birthday die standaard in de machine zit.


Daarna eens het woord 'celebrate' uit laten snijden, ook toepasselijk voor een verjaardag of andere feestelijke gebeurtenis. 2 keer celebrate uitgesneden en de 2de iets groter dan de eerste zodat je die er wat achteraan uit ziet komen.


Na de kaartjes wilde ik eens proberen hoe de machine het deed met flockfolie. Want naast papier kan ze ook vilt, katoen, denim, flockfolie, vinyl en nog een paar dingen snijden. Ik heb wel 3 figuren moeten uitsnijden voor het mes de juiste lengte had om echt helemaal door de flockfolie heen te geraken want de lengte die ze aangeven op de handleiding klopt niet helemaal. Maar 3de keer goeie keer dus! Het derde figuurtje was een dolfijntje maar die staat nu niet op de foto.


Na al het uitproberen met de Scan 'n cut had ik zin om nog eens mijn Derwent potloden boven te halen en een stempel in te kleuren. Ik had onlangs 2 leuke nieuwe stempeltjes gekocht. Dit kerststempeltje:


En deze stempel met vogeltjes:


Ziezo, dat was het voor vandaag! Tot blogs!



1 opmerking: